středa 4. listopadu 2015

Jak sebrat odvahu?



Jak často se něčeho bojíte? Jak často k něčemu sbíráte odvahu nebo si nechcete připustit, že danou věc odkládáte proto, že nechcete bořit konvence, opustit svou komfortní zónu a plavat proti proudu? Já denně. Zajásala jsem, když se na pultech knihkupectví objevila nová kniha Barbory Šťastné, protože to je přesně to, co jsem potřebovala.

Jak jsem sebrala odvahu je druhou knihou Barbory Šťastné, úspěsné novinářky a maminky dvou dcer, která se do podvědomí čtenářů uvedla již před pěti lety, když začala psát svůj Šťastný blog. Kniha není návodem, jak se přestat bát. Je to pomocník a průvodce běžnými denními situacemi, který nás může navést k tomu, si svůj strach uvědomit a začít s ním bojovat, anebo jen prostě občas mezi tím vším strachem sebrat odvahu a dělat věci, které od sebe neočekáváte.Strach a odvaha se nevylučuje. Bára se postupem času stala přebornicí v hledání způsobu, jak udělat svůj život bohatší a šťastnější. Své poznatky testuje na sobě a předává prostřednictvím knih a blogu. Zatímco její prvotina Šťastná kniha se zaměřuje na  hledání radostí v každodenních věcech, Jak jsem sebrala odvahu, se zabývá tématem strachu a odvahy.
 Kniha je rozdělena na dvacet dva kapitol, které nesou příznačné názevy ("Co se stane, když si přestanu říkat „měla bych“?", „Stále sbírám odvahu říkat ne. Ostatním i sama sobě.“ ). Bára v ní poutavě, živě a lidsky vypráví o úskalích každodenního života běžné ženy. Ve svých hypotézách nevychází pouze ze své subjektivní zkušenosti, většinou je má podložené studiemi psychologů nebo si vybírá pasáže z motivačních knih, ne vždy se stanovisky souhlasí.  Napříč celou knihou nám autorka prozrazuje, jak přišla na myšlenku psát o strachu, jak těžké je najít odvahu dělat věci, které nám nejdou, jak se zbavit pocitu viny nebo jak se naučit říkat ne.
   Vyprávění Báry je ze života, naprosto vás vtáhne, a i přesto, že autorka vsází na popisnost, děj neupadá do stereotypu, vždy se objeví něco nového, co vás překvapí či rozesměje.  Sama jsem se několikrát přistihla, jak souhlasně přikyvuju hlavou a říkám si: „to není možné, tohle jsem  já!“  a  taky,  v knize se hojně vyskytují seznamy ( miluju seznamy), o to víc jsou některé situace přehlednější a  kniha sympatičtější.

Bára mě inspirovala, donutila  zamyslet se nad vlastním životem a nabudila začít sbírat své vlastní bobříky odvahy. Myslím, že tahle malá sonda do života prospěje každému z nás ...

„Protože každý den je dost dobrý k tomu, abychom sebrali odvahu přestat se strachovat budoucího nedostatku a začali žít štědře a velkoryse.“

Barbora Šťastná, Jak jsem sebrala odvahu, Motto, 2015

za poskytnutí recenzního výtisku děkuji internetovému knihkupectví Martinus. Knihu si můžete zakoupit ZDE

Žádné komentáře:

Okomentovat

děkuji za každičký komentář :)