čtvrtek 11. srpna 2016

Cesta ke štěstí



Kolikrát za svůj dosavadní život jste si řekli, že jste opravdu šťastní? Mám pocit, že hledáme spíše důvody, proč šťastní nejsme. Barbora vyzkoušela různé způsoby, jak být šťastnější a zjistila, že přitom stačí nechat svůj život takový jaký je a štěstí prostě jen nacházet v malých věcech.

 Šťastná kniha je první knihou Barbory Šťastné, úspěšné novinářky a maminky dvou dcer. Do podvědomí čtenářů se dostala prostřednictvím Šťastného blogu, který si založila před šesti lety. Zápisky o hledání osobního štěstí, jak zní podtitul blogu autorku inspirovaly k sepsání knihy (spousta témat se v knize objevuje). Stejně jako její druhotina  Jak jsem sebrala odvahu, ani Šťastná knihanení návodem jak být šťastnější. Ukazuje strastiplné situace ze života ženy, ve kterých se najde každý z nás.

  Ve dvaceti dvou kapitolách najdete nejrůznější způsoby jak najít štěstí v obyčejných věcech. Jen samotné názvy kapitol vás rozesmějí (Byla bych o moc šťastnější, kdybych nebyla bordelařka, Můj muž na mě promluví i dvakrát za večer (Když mám štěstí), Trapné radosti, za které se trochu stydím). Bára v nich popisuje svůj ustavičný boj s bordelářstvím, vztah ke dcerám a nemluvném manželovi, jak těžké je být ženou a nemít co na sebe nebo v kterém věku je člověk nejšťastnější. Její příběhy budete číst s úsměvem na rtech, často se vám stane, že si řeknete, to jsem já! Její vyprávění je chvílemi osobní, jindy zas velmi lidské a vtipné. Své poznatky ze života podkládá studiemi psychologů a sociologů.

   S knihou Barbory jsem se setkala podruhé, takže jsem věděla, do čeho jdu a hrozně se těšila. Ani tentokrát mě nezklamala. Jediné co mohu vytknout zpětně po přečtení Jak jsem sebrala odvahu jsou některé témata a motivy, které se opakují. Přečíst si Šťastnou knihu, pro vás bude velkým přínosem. Uvědomíte si, že v tom nejste sami. Existuje spousta lidí kolem vás, kteří o sobě pochybují a hledají štěstí stejně jako vy, jen je třeba v jeho hledání zaujmout jiný postoj a najít si k určitým věcem vztah.

Žádná věc není příliš dobrá na to, abyste ji nemohli používat právě teď. Malé každodenní okamžiky nám dělají větší radost než ty vzácné chvíle, které se dějí občas. Štěstí se nesmí schovávat na Vánoce, na dovolenou nebo na někdy jindy. Šťastní musíme být hned teď.

Šťastná Barbora, Štastná kniha, Motto,2013.

 

Žádné komentáře:

Okomentovat

děkuji za každičký komentář :)